mandag 29. desember 2008

Smoothie meg her og smoothie meg der

Selv om det er "vinter" her i Norge, så går det ann å drikke sommerdrikker og late som man er i et varmt og godt land. Og med " vinter" så mener jeg vind, regn og gjørme, noe det er her.
Jeg bestemte meg å bruke en av julegavene mine, nemlig smoothie boka mi.

Jeg vil legge ut en oppskrift til den orginale av de orginale smoothiene, som også blir kalt;

Strawberry and orange cream, den har en søt smak pga. bananen og serveres kald.

Det du trenger er;

-Noe å mikse dette med, jeg bruker en sånn kjøkkenmaskinting.
- 1,25 dl yoghurt naturell
- 2 dl jordbæryoghurt
- 2 dl appelsinjuice
- 175 g (frosne) jordbær
- 1 banan skjært opp i biter.

Hell først begge yoghurtene i kjøkkenmaskin og sett på svakt slik at de blander seg. Ha i appelsinjuicen og sett på litt større kraft slik at alt blander seg godt.

Tilsett så bananen og jordbærene og kjør slik at det blir en jevn blanding. Ha blandingen i glass. Det står i boka at dette er for 2 personer. Jeg fikk alt oppi et stort glass og to små (bildet) og det kunne sikkert vært 4 små glass. Du kan pynte drikken med en jordbærskive eller noe slik at det ser ordentlig hawaiisk ut.
Kle gjerne på deg bast skjørt, kokkos BH og sett på las ketchup hvis du vil ha virkelig syden følelse. For full virkning, sett på energilampa di og lat som at du soler deg mens vinden og snøen og alt mulig som er der ute blir fullstendig oversett.
Mitt resultat :)

1 kommentar:

Hilde sa...

Nammy, må prøves! :)